Music Talk Discuss music in all its forms: CD, MP3, DVD-A, SACD and of course live

Please help me name a song

Old 09-27-07, 03:50 AM
  #1  
DVD Talk Hall of Fame
Thread Starter
 
Join Date: Jan 2000
Location: Somewhere out there... YES THERE!!!
Posts: 7,936
Please help me name a song

I don't remember the lyrics or i would google it.. the general gist of it is

Guy can't see the band playing so he listens to them out in the rain and he can hear them playing.

I know this is hard. Lets see how good you guys are heh

This probably late 70's early 80's
glassdragon is offline  
Old 09-27-07, 07:31 AM
  #2  
Member
 
Join Date: Jun 2002
Location: Moore,OK
Posts: 112
Sounds like Foreigner "Juke Box Hero".
seester is offline  
Old 09-27-07, 09:08 AM
  #3  
DVD Talk Hall of Fame
 
Join Date: Apr 2001
Location: East of Ypsi
Posts: 8,896
Yep, that's it...

Standing in the rain, with his head hung low
Couldnt get a ticket, it was a sold out show
Heard the roar of the crowd, he could picture the scene
Put his ear to the wall, then like a distant scream

He heard one guitar, just blew him away
He saw stars in his eyes, and the very next day
Bought a beat up six string in a secondhand store
Didnt know how to play it, but he knew for sure

That one guitar, felt good in his hands
Didnt take long, to understand
Just one guitar, slung way down low
Was one way ticket, only one way to go

So he started rockin
Aint never gonna stop
Gotta keep on rockin
Someday hes gonna make it to the top

And be a juke box hero, got stars in his eyes
Hes a juke box hero
He took one guitar, juke box hero, stars in his eyes
Juke box hero, hell come alive tonight

In a town without a name, in a heavy downpour
Thought he passed his own shadow, by the backstage door
Like a trip through the past, to that day in the rain
And that one guitar made his whole life change

Now he needs to keep rockin
He just cant stop
Gotta keep on rockin
That boy has got to stay on top

And be a juke box hero, got stars in his eyes
Hes a juke box hero, got stars in his eyes
Yeah, juke box hero, got stars in his eyes
With that one guitar hell come alive
Come alive tonight

Yeah, hes gotta keep rockin
He just cant stop
Gotta keep on rockin
That boy has got to stay on top

And be a juke box hero, got stars in his eyes
Hes a juke box hero, got stars in his eyes
Just one guitar, put stars in his eyes
Hes just a juke box hero, aah aah aah
Juke box hero, juke box hero, hes got stars in his eyes
Stars in his eyes
auto is offline  
Old 09-27-07, 11:33 AM
  #4  
DVD Talk Hall of Fame
Thread Starter
 
Join Date: Jan 2000
Location: Somewhere out there... YES THERE!!!
Posts: 7,936
omg, with such an obscure and vague description you got it, you guys rock. thanks
glassdragon is offline  
Old 09-27-07, 12:03 PM
  #5  
DVD Talk Hall of Fame
 
Join Date: Apr 2001
Location: East of Ypsi
Posts: 8,896
Originally Posted by glassdragon
omg, with such an obscure and vague description you got it, you guys rock. thanks
MusicTalk cannot be stumped!!
auto is offline  
Old 09-27-07, 05:08 PM
  #6  
DVD Talk Hero
 
Numanoid's Avatar
 
Join Date: Aug 2000
Location: Down in 'The Park'
Posts: 27,882
Yeah, come on, give us a hard one.
Numanoid is offline  
Old 09-27-07, 06:57 PM
  #7  
DVD Talk Special Edition
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 1,664
Originally Posted by Numanoid
Yeah, come on, give us a hard one.
I heard this one song on a radio station a few years back that sounded pretty awesome. I don't know anything else about it...oh, I think there was a guitar in there somewhere, and a guy was singing. Got any ideas?
GreenVulture is offline  

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On
Trackbacks are Off
Pingbacks are Off
Refbacks are Off


Thread Tools
Search this Thread

Archive Advertising Cookie Policy Privacy Statement Terms of Service

Copyright 2018 MH Sub I, LLC dba Internet Brands. All rights reserved. Use of this site indicates your consent to the Terms of Use.